Musikkontoret
Ressurser
  • Hva trenger du hjelp med? Her finner du svar på det du måtte lure på med alt rundt musikken.

    • Selskapsdrift
    • Samfunn
    • Musikkproduksjon
    • Utgivelser
    • Markedsføring
    • Live
    • Rettigheter og kontrakter
  • Vi har kontorer over hele landet med profesjonelle bransjefolk som er klare for å hjelpe deg.

    Nord Tempo MØST Brak ØKS STAR Sørf
  • Tilskuddsordninger
  • Arrangementer
  • Mentor
    • Grønn festival
    • Ressurser
  • Aktuelt
  • Om Musikkontoret
← Ressurser

Markedsføring

Hvordan du bygger synlighet i dagens musikkbransje – presse, strategi, digitale plattformer og merkevarebygging.

  • Digitale plattformer
  • Merch
  • Merkevarebygging
  • Presse
  • Strategi
  • Alle
Vis kun guider
Eirik Søreide (bildet) startet bookingbyrået Polar Artist sammen med Thomas Ryjord i 2006. Siden 2014 har han drevet selskapet alene. Polar Artist holder til i Musikkbyen Trondheim og har blant annet Bokassa, Highasakite, Team Me, Spielbergs og Valkyrien Allstars i stallen. Foto: Tord Litleskare
Intervju
Strategisk bookingarbeid med Polar Artist:

Hvilke arrangører skal man være assosiert med og hvilke konserter skal man gjøre på hvilket tidspunkt i karrieren?

Stina Helland er marketing manager i Warner Music. Foto: Privat
Intervju
Stina Helland i Warner Music:

— Du skal ha gode grunner for å ikke teste ut TikTok akkurat nå

Synt guitar

Hvilken plattform bør jeg velge?

Er det TikTok eller Patreon som er greia akkurat nå? Det kommer an på!

Guide
Trondheim Kammermusikkfestival har et mål om å være til stede i bybildet. Det store veggmaleriet «Alt er musikk. Musikk er alt» fra 2020 oppsummerer ifølge festivalsjef Sigmund Tvete Vik mye av det de har gjort. Festivalen mottok også Robert Millar-prisen som årets markedsfører for denne kampanjen.
Intervju
Merkevarebygging for arrangører:

— Vi har bevisst ønsket å overraske og utfordre det klassiske publikummet

Sigmund Tvete Vik er festivalsjef i Trondheim Kammermusikkfestival. Foto: Lykt Foto & Film / Handout
Tips
Merkevarebygging for arrangører:

Tre gode råd til ferske arrangører som ønsker å jobbe seriøst med merkevarebygging

Peder Elias ble signert til Sony i 2018. To år senere skjedde det en endring i hvem som engasjerte seg i kanalene hans, noe som skulle endre hele karrieren hans. Foto: Paulina Kolataj / Sony Music
Aktuelt
Peder Elias:

Bygger fanbase i Sør-Korea og Taiwan

Karpe fylte Oslo Spektrum ti kvelder på rad i høst. Silje Larsen Borgan og Trine Jacobsen i managementselskapet Little Big Sister er to av de som har stått duoens «Omar Sheriff»-prosjekt nærmest. Foto: akam1k3
Intervju
Little Big Sister:

— Jobben vår er å fasilitere drømmen eller målet til artisten

Konvolutt

Managerrollen

Vil du bli manager, eller vurderer du å ansette en? Her er det du bør vite.

Guide
2022 podmal
Podkast
Braksnakk-podkast:

Dataanalyse for dummies med Michelle Yuen

Tom Morgan er en britisk strategirådgiver. Han jobber i byrået NONSPACE.  Foto: Sjur Pollen
Video
Tom Morgan om nye samarbeidsformer:

Hvordan pushe deg selv ut av boksen?

Girson Dias driver plateselskapet Full Effekt. I denne videoen deler han sine tanker om DIY-mentaliteten som har drevet selskapet fremover, og hvordan det var å gå fra én artist til 12 på ett år. Foto: Sjur Pollen
Video
DIY med Girson Dias:

— Du må ha tålmodighet og is i magen

Ävestaden 29 11 2020
Tips
Instagram for band:

Fem enkle SoMe-tips fra Ævestaden

←
3 4 5 6 7 8 9
→
hei@musikkontoret.no
Facebook Instagram LinkedIn TikTok YouTube
Brak MØST Nord STAR
Sørf Tempo ØKS
Brak MØST Nord STAR Sørf Tempo ØKS
hei@musikkontoret.no
Facebook Instagram LinkedIn TikTok YouTube

© Musikkontoret 2025

Personvern

Støttet av Kulturdirektoratet