Musikkontoret
Ressurser
  • Forsiden
  • Hva trenger du hjelp med? Her finner du svar på det du måtte lure på med alt rundt musikken.

    • Mitt selskap
    • Bærekraft
    • Søknadsarbeid
    • Lage musikk
    • Gi ut musikk
    • Markedsføring
    • Kontrakter
    • Rettigheter
    • Konsert og turné
    • Arrangør
  • Vi har kontorer over hele landet med profesjonelle bransjefolk som er klare for å hjelpe deg.

    Nord Tempo MØST Brak ØKS STAR Sørf
  • Tilskuddsordninger
  • Aktuelt
  • Arrangementer
  • Mentor
  • Om Musikkontoret
← Ressurser

Markedsføring

Inspirasjon og tips til synliggjøringen av dine prosjekter.

  • Digitale plattformer
  • Merkevarebygging
  • Presse
  • Strategi
  • Alle
Vis kun guider
Ida Eline Tangen sitter i trapp hos NRK
Tips
Musikksjefen i NRK P3:

— Lag musikk som du digger selv

Ingrid Haugen Nonskar
Video
Ingrid Haugen Nonskar om identitet og historiefortelling:

— Ta frem et ark, sett deg ned og ha en idémyldring

Fabio Enzo
Video
Fabio Enzo i 777 MUSIC:

— Det som når lytteren gjennom støyen er det som virker mest ekte

Pom Poko fikk mye oppmerksomhet for sin demokonsert i 2019. Foto: Michael Schult Ulriksen
Intervju
Erik Egenes:

— Hva er målet ditt med å søke på by:Larm?

Alltid god stemning og rett fra levra-prat med Kjersti Brochs.  Foto: Leif Haaland / Musikkontoret MØST
Aktuelt
Kjersti Brochs fra Ingrooves:

— Verden går ikke under om du utsetter litt

Eirik Søreide (bildet) startet bookingbyrået Polar Artist sammen med Thomas Ryjord i 2006. Siden 2014 har han drevet selskapet alene. Polar Artist holder til i Musikkbyen Trondheim og har blant annet Bokassa, Highasakite, Team Me, Spielbergs og Valkyrien Allstars i stallen. Foto: Tord Litleskare
Intervju
Strategisk bookingarbeid med Polar Artist:

Hvilke arrangører skal man være assosiert med og hvilke konserter skal man gjøre på hvilket tidspunkt i karrieren?

Stina Helland er marketing manager i Warner Music. Foto: Privat
Intervju
Stina Helland i Warner Music:

— Du skal ha gode grunner for å ikke teste ut TikTok akkurat nå

Synt guitar

Hvilken plattform bør jeg velge?

Er det TikTok eller Patreon som er greia akkurat nå? Det kommer an på!

Guide
Trondheim Kammermusikkfestival har et mål om å være til stede i bybildet. Det store veggmaleriet «Alt er musikk. Musikk er alt» fra 2020 oppsummerer ifølge festivalsjef Sigmund Tvete Vik mye av det de har gjort. Festivalen mottok også Robert Millar-prisen som årets markedsfører for denne kampanjen.
Intervju
Merkevarebygging for arrangører:

— Vi har bevisst ønsket å overraske og utfordre det klassiske publikummet

Sigmund Tvete Vik er festivalsjef i Trondheim Kammermusikkfestival. Foto: Lykt Foto & Film / Handout
Tips
Merkevarebygging for arrangører:

Tre gode råd til ferske arrangører som ønsker å jobbe seriøst med merkevarebygging

Peder Elias ble signert til Sony i 2018. To år senere skjedde det en endring i hvem som engasjerte seg i kanalene hans, noe som skulle endre hele karrieren hans. Foto: Paulina Kolataj / Sony Music
Aktuelt
Peder Elias:

Bygger fanbase i Sør-Korea og Taiwan

Karpe fylte Oslo Spektrum ti kvelder på rad i høst. Silje Larsen Borgan og Trine Jacobsen i managementselskapet Little Big Sister er to av de som har stått duoens «Omar Sheriff»-prosjekt nærmest. Foto: akam1k3
Intervju
Little Big Sister:

— Jobben vår er å fasilitere drømmen eller målet til artisten

←
2 3 4 5 6 7 8
→
hei@musikkontoret.no
Facebook Instagram LinkedIn TikTok YouTube
Brak MØST Nord STAR
Sørf Tempo ØKS
Brak MØST Nord STAR Sørf Tempo ØKS
hei@musikkontoret.no
Facebook Instagram LinkedIn TikTok YouTube

© Musikkontoret 2025

Personvern

Støttet av Kulturdirektoratet