Eirik Sjåholm Knudsen om å finne sin nisje:
— Ofte tror jeg man kan få mer igjen for å skille seg litt ut
Av Musikkontoret Brak
|I denne videoen forklarer Eirik hvordan digitale tjenester påvirker oss slik at det er vanskeligere å skille seg ut, og ting blir likere.
Eirik Sjåholm Knudsen er førsteamanuensis i strategi ved NHH, og gir deg råd om hvordan du kan legge strategi for din karriere.
— Når flere digitale teknologier blir tatt i bruk blir så vil det være en mindre og mindre del igjen som bedrifter og organisasjoner kan bruke til å differensiere seg med, og derfor blir ting likere, sier Eirik og trekker frem Instagram som et eksempel.
— Formen på Instagram er gitt, eneste mulighet du har til å skille deg ut er den lille rammen.
Komplementære ressurser
De som klarer å skiller seg ut har ofte sterke immaterielle ressurser som ikke kan kopieres. Eirik forklarer begrepet komplementære ressurser, og hvordan du kan identifisere dine ressurser.
— Er det bedre å være en stor fisk i en litt mindre dam, enn en av mange små fisk i den store sjøen? spør Eirik
![Eirik Sjåholm Knudsen](https://musikkontoret.imgix.net/Eirik-Sja%CC%8Aholm-Knudsen.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=webp&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=225&transformer=imgix&w=400)
Hvorfor bør du finne din nisje? Eirik Sjåholm Knudsen er førsteamanuensis i strategi ved NHH og forklarer teorier rundt det å skille seg ut.
Video: Sjur Pollen
Knekk koden
I videoserien KNEKK KODEN vil Musikkontoret.no rette fokus på hvordan artister og andre aktører i musikkbransjen kan jobbe med utvikling av merkevare og identitet. De første videoene i serien er produsert at Musikkontoret Brak.
Relatert innhold
![Ruter](https://musikkontoret.imgix.net/Ruter.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=webp&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=563&transformer=imgix&w=600)
Strategi og plan i sosiale medier
Du vil fortelle hele internett om den nye musikken du skal slippe, eller festivalen du skal lansere. Men hva begynner du egentlig med - og når begynner du?
![Tom Morgan er en britisk management- og strategikonsulent basert i Bergen. Han jobber i byrået ANTI. Foto: Sjur Pollen](https://musikkontoret.imgix.net/Brak-stills_2.3.1.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=webp&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=225&transformer=imgix&w=400)
— Musikk er fundamentalt sett en veldig sosial greie, så folk vil fortelle deg om de liker det eller ei
![Markeringstusj](https://musikkontoret.imgix.net/Markeringstusj.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=webp&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=563&transformer=imgix&w=600)
Nyhetsbrev - er det noe jeg bør bruke tid på?
Gammeldags og spam, eller din viktigste markedsføringskanal?