Markedsføring
Inspirasjon og tips til synliggjøringen av dine prosjekter.

— Mitt viktigste råd; lytt, lytt og lytt!

– Mange artister blir overrasket når jeg sier at jeg synes musikken de presenterer er for kommersiell

– De artistene som har gjort det bra historisk er de som har brutt igjennom en sosial konstruksjon

– Ofte tror jeg man kan få mer igjen for å skille seg litt ut

— Lag musikk som du digger selv

– Ta frem et ark, sett deg ned og ha en idémyldring

– Det som når lytteren gjennom støyen er det som virker mest ekte

– Hva er målet ditt med å søke på by:Larm?

– Verden går ikke under om du utsetter litt

Hvilke arrangører skal man være assosiert med og hvilke konserter skal man gjøre på hvilket tidspunkt i karrieren?

– Du skal ha gode grunner for å ikke teste ut TikTok akkurat nå
Hvilken plattform bør jeg velge?
Er det TikTok eller Patreon som er greia akkurat nå? Det kommer an på!

– Vi har bevisst ønsket å overraske og utfordre det klassiske publikummet

Tre gode råd til ferske arrangører som ønsker å jobbe seriøst med merkevarebygging
Bygger fanbase i Sør-Korea og Taiwan

– Jobben vår er å fasilitere drømmen eller målet til artisten
Managerrollen
Har du lyst til å bli manager? Eller lurer du kanskje på om du trenger en?

Dataanalyse for dummies med Michelle Yuen

Hvordan pushe deg selv ut av boksen?

– Du må ha tålmodighet og is i magen

Fem enkle SoMe-tips fra Ævestaden

– Det skal være noe mer enn den låten. Jeg skal klikke meg inn og se at her åpenbarer det seg en verden
Hvordan få mest mulig ut av Instagram som kanal
Du har laget deg en Instagram-profil, og er klar for å ta nettet med storm. Men hvor begynner du egentlig?

– Alt henger sammen

– Konseptutvikling trenger ikke å være så komplisert

Nå kan du søke på Keychange 2023

Dette kjennetegner en god strategi

Little Big Sister på norgesturné med musikkontorene
Slik skriver du en god pressemelding
Å sende en pressemelding er litt som å gå på blind-date: Du bør ta deg godt ut, komme i tide, ha noe interessant å si og skape nysgjerrighet.

Det handler ikke bare om å få inn penger og trykke av bokser, men å gjøre ting man genuint mener er bra

Derfor er det viktig å sette opp egne digitale kommunikasjonskanaler med fansen

Slik kan du nå bedre ut til ditt publikum som konsertarrangør

– Vi har alltid sett til alle andre steder i musikkbransjen enn der vi er selv
Nyhetsbrev - er det noe jeg bør bruke tid på?
Gammeldags og spam? Eller kanskje din viktigste markedsføringskanal!

– Musikk er fundamentalt sett en veldig sosial greie, så folk vil fortelle deg om de liker det eller ei
Profil og merkevarebygging som arrangør
Grafisk profil og musikkprofil.

– Du må ikke være med på alt, men du må være til stede

– Det gjelder å finne ut hva som er den artistens DNA

Må jeg på TikTok?

Lær mer om norsk musikkbransje
Strategi og plan i sosiale medier
Du vil fortelle hele internett om den nye musikken du skal slippe, eller festivalen du skal lansere. Men hva begynner du egentlig med - og når begynner du?

– Det finnes flere eksempler på indieartister som tilsynelatende har bygget en karriere uten å ha et profesjonelt apparat rundt seg

– Sjanger er ikke utslagsgivende når vi setter programmet

– Det åpner opp for et blikk inn i vårt univers
– Skal samarbeidet bli bra må jeg først forstå hva artisten tenker og så må jeg bringe inn min visjon
Hva skal jeg poste i sosiale medier?
Poster vi for lite? Eller for mye? Hva slags innhold skal vi lage? Får vi nok resultater? Blir vi for stresset av å måtte være «påkoblet» hele tiden?
Sett opp en proff pressepakke
Enten du er artist, promotør eller arrangør er behovet for en ryddig pressepakke ofte enormt.
