Fabio Enzo i 777 MUSIC:
— Det som når lytteren gjennom støyen er det som virker mest ekte
Av Musikkontoret Brak
|Fabio Enzo i 777 MUSIC mener det er viktig at man ikke bare kan kjenne igjen et musikkprosjekt gjennom lyd, men også gjennom det visuelle. I denne videoen deler han sine råd for å bygge en god visuell identitet.
Fabio Enzo er 25 år gammel, men har allerede 5 år som manager for boy pablo under beltet, med fokus på art direction, konseptutvikling og merchandise. I pandemien ga Fabio seg som manager, og jobber for tiden med gaming-prosjektet 777 Esport.
Han mener at man trenger ikke å ha store budsjetter for å jobbe godt med det visuelle.
— Jeg tror de første fem musikkvideoene jeg laget var klippet i iMovie, en helt gratis programvare, sier Fabio.
Fabio forteller om hvordan han tenker at man bør jobbe med det visuelle sammen med musikken.
— På samme måte som man har en drivkraft til å lære mer musikalsk, prøv å overfør det til det visuelle og putt samme omsorg i det.
I denne videoen deler Fabio Enzo sine råd for å bygge en god visuell identitet.

Fabio Enzo forteller hvorfor han synes det er viktig å jobbe med det visuelle i et musikkprosjekt.
Video: Sjur Pollen
Knekk koden
I videoserien KNEKK KODEN vil Musikkontoret.no rette fokus på hvordan artister og andre aktører i musikkbransjen kan jobbe med utvikling av merkevare og identitet. De første videoene i serien er produsert at Musikkontoret Brak.
Relatert innhold

Fire kvinner, ett selskap og mange hatter – slik bygger Bigboy sin egen vei i musikkbransjen

Hvordan bruke data for å vokse som artist?
Musikkbransjen er i stadig endring, og data spiller en viktig rolle i hvordan artister kan vokse og nå ut til sitt publikum.

Hvordan ta i bruk AI i markedsføring av musikk?
Tips til verktøy som kan hjelpe deg i gang!