Fabio Enzo i 777 MUSIC:
— Det som når lytteren gjennom støyen er det som virker mest ekte
Av Musikkontoret Brak
|Fabio Enzo i 777 MUSIC mener det er viktig at man ikke bare kan kjenne igjen et musikkprosjekt gjennom lyd, men også gjennom det visuelle. I denne videoen deler han sine råd for å bygge en god visuell identitet.
Fabio Enzo er 25 år gammel, men har allerede 5 år som manager for boy pablo under beltet, med fokus på art direction, konseptutvikling og merchandise. I pandemien ga Fabio seg som manager, og jobber for tiden med gaming-prosjektet 777 Esport.
Han mener at man trenger ikke å ha store budsjetter for å jobbe godt med det visuelle.
— Jeg tror de første fem musikkvideoene jeg laget var klippet i iMovie, en helt gratis programvare, sier Fabio.
Fabio forteller om hvordan han tenker at man bør jobbe med det visuelle sammen med musikken.
— På samme måte som man har en drivkraft til å lære mer musikalsk, prøv å overfør det til det visuelle og putt samme omsorg i det.
I denne videoen deler Fabio Enzo sine råd for å bygge en god visuell identitet.

Fabio Enzo forteller hvorfor han synes det er viktig å jobbe med det visuelle i et musikkprosjekt.
Video: Sjur Pollen
Knekk koden
I videoserien KNEKK KODEN vil Musikkontoret.no rette fokus på hvordan artister og andre aktører i musikkbransjen kan jobbe med utvikling av merkevare og identitet. De første videoene i serien er produsert at Musikkontoret Brak.
Relatert innhold

Sikre artist- eller bandnavnet ditt før noen andre gjør det
Navnet ditt er mer enn bare en kul idé. Det er en viktig del av merkevaren din. Men er det egentlig ditt?

Fire kvinner, ett selskap og mange hatter – slik bygger Bigboy sin egen vei i musikkbransjen

Hvordan bruke data for å vokse som artist?
Musikkbransjen er i stadig endring, og data spiller en viktig rolle i hvordan artister kan vokse og nå ut til sitt publikum.