Musikkontoret
Ressurser
  • Hva trenger du hjelp med? Her finner du svar på det du måtte lure på med alt rundt musikken.

    • Selskapsdrift
    • Samfunn
    • Musikkproduksjon
    • Utgivelser
    • Markedsføring
    • Live
    • Rettigheter og kontrakter
  • Vi har kontorer over hele landet med profesjonelle bransjefolk som er klare for å hjelpe deg.

    Nord Tempo MØST Brak ØKS STAR Sørf
  • Tilskuddsordninger
  • Arrangementer
  • Mentor
  • Aktuelt
  • Om Musikkontoret

Markedsføring

Hvordan du bygger synlighet i dagens musikkbransje – presse, strategi, digitale plattformer og merkevarebygging.

  • Digitale plattformer
  • Merch
  • Merkevarebygging
  • Presse
  • Strategi
  • Alle
Vis kun guider
Figet

Hvordan få mest mulig ut av Instagram

Du har laget deg en Instagram-profil, og er klar for å ta nettet med storm. Men hvor begynner du egentlig?

Guide
Christine Krieg har jobbet med sosiale medier for flere aktører i musikkfeltet. Nå har hun kunder fra en rekke bransjer, men mener likevel at kjernen i det å jobbe godt i sosiale medier er den samme enten man vil nå musikkfans eller frisørkunder. Foto: Lene Johansen
Intervju
Christine Krieg:

— Alt henger sammen

Artisten Anna of the North har en ryddig nettside som viser besøkende det som er viktigst å formidle akkurat nå: Hennes nye singel! Foto: Skjermdump / annaofthenorth.com
Tips
Nettside i 2022:

Derfor er det viktig å sette opp egne digitale kommunikasjonskanaler med fansen

Girl in red på Parkteatret.  Foto: Tord Litleskare
Tips
Fem smarte grep:

Slik kan du nå bedre ut til ditt publikum som konsertarrangør

Tom Morgan er en britisk management- og strategikonsulent basert i Bergen. Han jobber i byrået ANTI. Foto: Sjur Pollen
Video
Merkevarebygging med Tom Morgan:

— Musikk er fundamentalt sett en veldig sosial greie, så folk vil fortelle deg om de liker det eller ei

Ingrid Haugen Nonskar jobber som innholdsprodusent i byrået NONSPACE.  Foto: Sjur Pollen
Video
Ingrid Haugen Nonskar om sosiale medier:

— Du må ikke være med på alt, men du må være til stede

Erlend Drevdal Hausken deler sine beste råd om sosiale medier. Foto: Sjur Pollen
Video
Erlend Drevdal Hausken i Voisey:

Må jeg på TikTok?

Will francis ZD Nyhmgk Zl Q unsplash
Podkast
Podcast-guide:

Lær mer om norsk musikkbransje

Ruter

Strategi og plan i sosiale medier

Du vil fortelle hele internett om den nye musikken du skal slippe, eller festivalen du skal lansere. Men hvor begynner du – og når bør du starte?

Guide
Ävestaden Johannes Selvaag
Intervju
Ævestaden når nye fans på Instagram:

— Det åpner opp for et blikk inn i vårt univers

Konvolutt

Hva skal jeg poste i sosiale medier?

Poster du for lite – eller for mye? Lurer du på hva slags innhold du bør lage, og hvordan du kan slippe følelsen av å alltid måtte være «på»?

Guide
←
1 2
→
hei@musikkontoret.no
Facebook Instagram LinkedIn TikTok YouTube
Brak MØST Nord STAR
Sørf Tempo ØKS
Brak MØST Nord STAR Sørf Tempo ØKS
hei@musikkontoret.no
Facebook Instagram LinkedIn TikTok YouTube

© Musikkontoret 2025

Personvern

Støttet av Kulturdirektoratet