Instagram for band:

Fem enkle SoMe-tips fra Ævestaden

Av Tord Litleskare

| 07. oktober, 2022
I samarbeid med

FolkOrg

Ävestaden 29 11 2020

Ævestaden består av Levina Storåkern, Kenneth Lien og Eir Vatn Strøm.
Foto: Johannes Selvaag

Ævestaden fronter humor og hverdagsøyeblikk på Instagram - til tross for at musikken er mørk. Det har gitt resultater både i antall lyttere på strømmetjenestene og besøkende på konsertene.

— Vi ønsker ikke å bare vise frem et sånt glansbilde som er polert i forkant, og som kun dreier seg om sånne seriøse karrieremessige ting, promo-ditt og promo-datt.

Det sa bandmedlem Kenneth Lien i et større intervju med Musikkontoret om Ævestadens strategi for merkevarebygging i sosiale medier tidligere i år.

Fem SoMe-tips fra Ævestaden:

Prisvinnere Ævestaden

Ævestaden vant prisen i kategorien «Åpen klasse» under Folkelarmprisen 2021. Prisen ble delt ut på Riksscenen i forbindelse med Folkelarm, hvor trioen også opptrådte.
Foto: Knut Utler