Musikkontoret
Ressurser
  • Forsiden
  • Hva trenger du hjelp med? Her finner du svar på det du måtte lure på med alt rundt musikken.

    • Mitt selskap
    • Bærekraft
    • Søknadsarbeid
    • Lage musikk
    • Gi ut musikk
    • Markedsføring
    • Kontrakter
    • Rettigheter
    • Konsert og turné
    • Arrangør
  • Vi har kontorer over hele landet med profesjonelle bransjefolk som er klare for å hjelpe deg.

    Nord Tempo MØST Brak ØKS STAR Sørf
  • Tilskuddsordninger
  • Aktuelt
  • Arrangementer
  • Mentor
  • Om Musikkontoret

Markedsføring

Inspirasjon og tips til synliggjøringen av dine prosjekter.

  • Digitale plattformer
  • Merkevarebygging
  • Presse
  • Strategi
  • Alle
Vis kun guider
Artisten Anna of the North har en ryddig nettside som viser besøkende det som er viktigst å formidle akkurat nå: Hennes nye singel! Foto: Skjermdump / annaofthenorth.com
Tips
Nettside i 2022:

Derfor er det viktig å sette opp egne digitale kommunikasjonskanaler med fansen

Girl in red på Parkteatret.  Foto: Tord Litleskare
Tips
Fem smarte grep:

Slik kan du nå bedre ut til ditt publikum som konsertarrangør

Tom Morgan er en britisk management- og strategikonsulent basert i Bergen. Han jobber i byrået ANTI. Foto: Sjur Pollen
Video
Merkevarebygging med Tom Morgan:

— Musikk er fundamentalt sett en veldig sosial greie, så folk vil fortelle deg om de liker det eller ei

Ingrid Haugen Nonskar jobber som innholdsprodusent i byrået NONSPACE.  Foto: Sjur Pollen
Video
Ingrid Haugen Nonskar om sosiale medier:

— Du må ikke være med på alt, men du må være til stede

Erlend Drevdal Hausken deler sine beste råd om sosiale medier. Foto: Sjur Pollen
Video
Erlend Drevdal Hausken i Voisey:

Må jeg på TikTok?

Will francis ZD Nyhmgk Zl Q unsplash
Podkast
Podcast-guide:

Lær mer om norsk musikkbransje

Ruter

Strategi og plan i sosiale medier

Du vil fortelle hele internett om den nye musikken du skal slippe, eller festivalen du skal lansere. Men hva begynner du egentlig med - og når begynner du?

Guide
Ävestaden Johannes Selvaag
Intervju
Ævestaden når nye fans på Instagram:

— Det åpner opp for et blikk inn i vårt univers

Konvolutt

Hva skal jeg poste i sosiale medier?

Poster vi for lite? Eller for mye? Hva slags innhold skal vi lage? Får vi nok resultater? Blir vi for stresset av å måtte være «påkoblet» hele tiden?

Guide
←
1 2
→
hei@musikkontoret.no
Facebook Instagram LinkedIn TikTok YouTube
Brak MØST Nord STAR
Sørf Tempo ØKS
Brak MØST Nord STAR Sørf Tempo ØKS
hei@musikkontoret.no
Facebook Instagram LinkedIn TikTok YouTube

© Musikkontoret 2025

Personvern

Støttet av Kulturdirektoratet