Musikkontoret
Ressurser
  • Forsiden
  • Hva trenger du hjelp med? Her finner du svar på det du måtte lure på med alt rundt musikken.

    • Mitt selskap
    • Bærekraft
    • Søknadsarbeid
    • Lage musikk
    • Gi ut musikk
    • Markedsføring
    • Kontrakter
    • Rettigheter
    • Konsert og turné
    • Arrangør
  • Vi har kontorer over hele landet med profesjonelle bransjefolk som er klare for å hjelpe deg.

    Nord Tempo MØST Brak ØKS STAR Sørf
  • Tilskuddsordninger
  • Aktuelt
  • Arrangementer
  • Mentor
  • Om Musikkontoret

Markedsføring

Inspirasjon og tips til synliggjøringen av dine prosjekter.

  • Digitale plattformer
  • Merkevarebygging
  • Presse
  • Strategi
  • Alle
Vis kun guider
Konvolutt

Managerrollen

Har du lyst til å bli manager? Eller lurer du kanskje på om du trenger en?

Guide
2022 podmal
Podkast
Braksnakk-podkast:

Dataanalyse for dummies med Michelle Yuen

Girson Dias driver plateselskapet Full Effekt. I denne videoen deler han sine tanker om DIY-mentaliteten som har drevet selskapet fremover, og hvordan det var å gå fra én artist til 12 på ett år. Foto: Sjur Pollen
Video
DIY med Girson Dias:

— Du må ha tålmodighet og is i magen

Figet

Hvordan få mest mulig ut av Instagram som kanal

Du har laget deg en Instagram-profil, og er klar for å ta nettet med storm. Men hvor begynner du egentlig?

Guide
Eirik Sjåholm Knudsen er førsteamanuensis i strategi ved Norges Handelshøyskole (NHH) i Bergen. I denne videoen deler han noen enkle tips om hvordan du skal sette opp en god strategi for selskapet ditt. Foto: Sjur Pollen
Video
Eirik Sjåholm Knudsen fra NHH:

Dette kjennetegner en god strategi

Limita Lunde, Trine Jacobsen, Marthe Vee og Silje Larsen Borgan fra Little Big Sister skal denne høsten dele sine erfaringer landet rundt i regi av musikkontorene. Foto: Kaja Bruskeland
Aktuelt
Promo, kontrakter og managerrollen:

Little Big Sister på norgesturné med musikkontorene

Markeringstusj

Nyhetsbrev - er det noe jeg bør bruke tid på?

Gammeldags og spam, eller din viktigste markedsføringskanal?

Guide
Tom Morgan er en britisk management- og strategikonsulent basert i Bergen. Han jobber i byrået ANTI. Foto: Sjur Pollen
Video
Merkevarebygging med Tom Morgan:

— Musikk er fundamentalt sett en veldig sosial greie, så folk vil fortelle deg om de liker det eller ei

Ruter

Strategi og plan i sosiale medier

Du vil fortelle hele internett om den nye musikken du skal slippe, eller festivalen du skal lansere. Men hva begynner du egentlig med - og når begynner du?

Guide
←
1 2 3
→
hei@musikkontoret.no
Facebook Instagram LinkedIn TikTok YouTube
Brak MØST Nord STAR
Sørf Tempo ØKS
Brak MØST Nord STAR Sørf Tempo ØKS
hei@musikkontoret.no
Facebook Instagram LinkedIn TikTok YouTube

© Musikkontoret 2025

Personvern

Støttet av Kulturdirektoratet