Musikkontoret
Ressurser
  • Forsiden
  • Hva trenger du hjelp med? Her finner du svar på det du måtte lure på med alt rundt musikken.

    • Mitt selskap
    • Bærekraft
    • Søknadsarbeid
    • Lage musikk
    • Gi ut musikk
    • Markedsføring
    • Kontrakter
    • Rettigheter
    • Konsert og turné
    • Arrangør
  • Vi har kontorer over hele landet med profesjonelle bransjefolk som er klare for å hjelpe deg.

    Nord Tempo MØST Brak ØKS STAR Sørf
  • Tilskuddsordninger
  • Aktuelt
  • Arrangementer
  • Mentor
  • Om Musikkontoret

Markedsføring

Inspirasjon og tips til synliggjøringen av dine prosjekter.

  • Digitale plattformer
  • Merkevarebygging
  • Presse
  • Strategi
  • Alle
Vis kun guider
Vinjerock arrangeres årlig i Eidbugarden i Jotunheimen. Her er det bergensartisten Thea Hjelmeland som til de grader involverer publikum i festlighetene sommeren 2019. Foto: Kristan Jøndal
Intervju
Søke tilskudd som arrangør:

Det handler ikke bare om å få inn penger og trykke av bokser, men å gjøre ting man genuint mener er bra

Artisten Anna of the North har en ryddig nettside som viser besøkende det som er viktigst å formidle akkurat nå: Hennes nye singel! Foto: Skjermdump / annaofthenorth.com
Tips
Nettside i 2022:

Derfor er det viktig å sette opp egne digitale kommunikasjonskanaler med fansen

Girl in red på Parkteatret.  Foto: Tord Litleskare
Tips
Fem smarte grep:

Slik kan du nå bedre ut til ditt publikum som konsertarrangør

Sebastian Zalo skriver tekster og noe melodi, og er prosjektets ansikt utad. – Jeg kommer med frøet som blir et prosjekt. Jeg sier at jeg har lyst til å gjøre noe som skal gå i den og den retningen. Så prater jeg med Gus først og deretter Benjamin Fahre. Det er i hvert fall sånn vi har gjort det til nå, forteller han. Foto: Tord Litleskare
Intervju
Sebastian Zalo omgir seg med venner:

— Vi har alltid sett til alle andre steder i musikkbransjen enn der vi er selv

Markeringstusj

Nyhetsbrev - er det noe jeg bør bruke tid på?

Gammeldags og spam, eller din viktigste markedsføringskanal?

Guide
Tom Morgan er en britisk management- og strategikonsulent basert i Bergen. Han jobber i byrået ANTI. Foto: Sjur Pollen
Video
Merkevarebygging med Tom Morgan:

— Musikk er fundamentalt sett en veldig sosial greie, så folk vil fortelle deg om de liker det eller ei

Stress

Profil og merkevarebygging som arrangør

Grafisk profil og musikkprofil.

Guide
Ingrid Haugen Nonskar jobber som innholdsprodusent i byrået NONSPACE.  Foto: Sjur Pollen
Video
Ingrid Haugen Nonskar om sosiale medier:

— Du må ikke være med på alt, men du må være til stede

Geir Luedy er blant annet manager for Sigrid og Aurora, mangeårig produsent og låtskriver.  Foto: Sjur Pollen
Video
Manager Geir Luedy om artistutvikling:

— Det gjelder å finne ut hva som er den artistens DNA

Erlend Drevdal Hausken deler sine beste råd om sosiale medier. Foto: Sjur Pollen
Video
Erlend Drevdal Hausken i Voisey:

Må jeg på TikTok?

Will francis ZD Nyhmgk Zl Q unsplash
Podkast
Podcast-guide:

Lær mer om norsk musikkbransje

Magni Sørløkk på kontoret sitt i Oslo.
Intervju
Pitche til strømmetjenestene:

— Det finnes flere eksempler på indieartister som tilsynelatende har bygget en karriere uten å ha et profesjonelt apparat rundt seg

←
2 3 4 5 6
→
hei@musikkontoret.no
Facebook Instagram LinkedIn TikTok YouTube
Brak MØST Nord STAR
Sørf Tempo ØKS
Brak MØST Nord STAR Sørf Tempo ØKS
hei@musikkontoret.no
Facebook Instagram LinkedIn TikTok YouTube

© Musikkontoret 2025

Personvern

Støttet av Kulturdirektoratet