Søknadsfrist 28. september:
Nå kan du søke på Keychange 2023
Av Tord Litleskare
|Jobber du i musikkbransjen og sikter mot en internasjonal karriere? Definerer du deg som kvinne eller ikke-binær kan du nå søke plass på Keychange 2023-programmet.
Ifølge et presseskriv fra Keychange kan du enten søke som «artist» eller «innovator», som vil si at du skal være profesjonelt aktiv på scenen - eller i kulissene for å kvalifisere.
— Dette er en utrolig fin mulighet for bransjeaktører som ønsker å utvide sitt nettverk, få internasjonal erfaring, bidra til økt likestilling i musikkbransjen. Her handler det om å gripe muligheten, sier festivalsjef i Oslo World, Alexandra Archetti Stølen, til Musikkontoret.
Den norske festivalen er blant partnerfestivalene til det Creative Europe-støttede prosjektet.
En egen mentor
Som partnerfestival i Keychange har Oslo World ansvar for å rekruttere delegater og artister fra Norge til det globale initiativet, der målet er å skape økt mangold og bedre representasjon i musikklivet.
Oslo World-sjefen forklarer hvordan det går for seg.
— Tre norske bransjeaktører og tre norske artister velges ut i løpet av høsten 2022 og vil delta i et mentorprogram i 2023. Som delegat i Keychange får blir man med i en gruppe på 78 internasjonale delegater (seks fra hvert partnerland). Man får et stipend som dekker deler av reisekostnadene, en egen mentor gjennom hele året, man får delta i samlinger i ulike europeiske byer og bli med som delegat på en av de tretten partnerfestivalene, i tillegg til Oslo World.
Avgjørende steg
Gjennom Keychange-programmet er at deltakerne skal få mulighet til å ta et avgjørende steg i karrieren og bli synlig mot en internasjonal musikkbransje gjennom å knytte kontakter og skape et større nettverk.
Søknadsfristen for programmet er 28. september.
Du finner mer informasjon om programmet og søkeprosessen på Keychanges nettsider.
Relatert innhold
Strategi og plan i sosiale medier
Du vil fortelle hele internett om den nye musikken du skal slippe, eller festivalen du skal lansere. Men hva begynner du egentlig med - og når begynner du?
— Musikk er fundamentalt sett en veldig sosial greie, så folk vil fortelle deg om de liker det eller ei
Nyhetsbrev - er det noe jeg bør bruke tid på?
Gammeldags og spam, eller din viktigste markedsføringskanal?