Runa Strindin om å bygge et publikum:
— Vi starter festivalen med et blot - for å knytte fellesskapet og koble seg på
Av Leif Haaland
|Midgardsblot er en festival som favner de ulike miljøene i det Runa Strindin kaller «det svarte nabolaget», blant annet black metal, synth/goth, natur og viking-miljøer og ekstrem-metal.
I tillegg tok de utgangspunkt i naturen og det historiske, samt stedet med Borreparken og Gildehallen.
— Det er en søken til naturen som også er felles for alle disse gruppene. Derfor utviklet jeg konseptet som en festival som kan ta opp i seg all den demografien som ligger i de ulike publikumsgruppene. Og vi bruker det norrøne.
Runa forteller at de bruker symboler som bygger opp under det norrøne og skaper felles identitet som «midgardsbloter».
— Vi bruker mannazen veldig, den står for Midgard, menneskenes verden. Og mannazen, rune-m-en vår, står for fellesskap, relasjoner, bygge vennskap. Det er en sterk identitetsmarkør for å være midgardsbloter. Du tar på deg vår blot-hoodie som har denne mannazen på siden, når du går til blot.
Hør Runa fortelle om festivalens verdier og hvordan de bevisst bygger et trofast og dedikert publikum.

Runa Strindin forteller at medvirking og følelsen av eierskap er viktig når de bygger publikum til Midgardsblot. Festivalens slogan er: «Welcome home». Og hvem som helst kan komme med innspill og idéer.
Video: Sjur Pollen
Knekk koden
I videoserien KNEKK KODEN vil Musikkontoret.no rette fokus på hvordan artister og andre aktører i musikkbransjen kan jobbe med utvikling av merkevare og identitet.
Relatert innhold
— Det skaper en kultur der de tøffe samtalene er ganske enkle å ta

Sikre artist- eller bandnavnet ditt før noen andre gjør det
Navnet ditt er mer enn bare en kul idé. Det er en viktig del av merkevaren din. Men er det egentlig ditt?
