Runa fra Midgardsblot om å bygge et brand:

— Vi skal ikke bli den største, vi skal heller bli den beste

Av Leif Haaland

| 05. mars, 2024

Midgardsblot ble ikke en kjent festival på slump. Runa Strindin og gjengen har bygget en festival rundt en tydelig bevissthet på identitet og publikum.

— Når du lager et konsept, sett opp tre-fire grunnpilarer, og bygg ut fra dem. Uansett om det er konsertprogrammet, design, kommunikasjonsstrategi; definér grunnpilarene og bygg derfra.

Festivalen har det de kaller fem søyler, som er fundamentet for festivalen: Kunnskap, naturen, programmeringen, historie og fellesskapet. Alt i og rundt festivalen kan spores tilbake til disse søylene.

— I publikumsbyggingen skaper vi produkter som add-ons, pakker du kan kjøpe som små eksklusive produkter og opplevelser. I 2022 hadde vi Saga Oseberg-skipet som la til på Borre. Da solgte vi fire turer á 30 personer som fikk være med å ro et vikingskip ut i den norske fjorden og tilbake.

Sjekk ut videoen og bli inspirert av Runas rå perspektiver rundt brandbygging og det å skape en festival.

Runa 1 184 1

Det er ikke mye som ikke virker gjennomtenkt når Runa Strindin og de andre i Midgardsblot lager festival.
Video: Sjur Pollen

Knekk koden

I videoserien KNEKK KODEN vil Musikkontoret.no rette fokus på hvordan artister og andre aktører i musikkbransjen kan jobbe med utvikling av merkevare og identitet.

Se flere videoer i serien her!