Runa fra Midgardsblot om å bygge et brand:
— Vi skal ikke bli den største, vi skal heller bli den beste
Av Leif Haaland
|Midgardsblot ble ikke en kjent festival på slump. Runa Strindin og gjengen har bygget en festival rundt en tydelig bevissthet på identitet og publikum.
— Når du lager et konsept, sett opp tre-fire grunnpilarer, og bygg ut fra dem. Uansett om det er konsertprogrammet, design, kommunikasjonsstrategi; definér grunnpilarene og bygg derfra.
Festivalen har det de kaller fem søyler, som er fundamentet for festivalen: Kunnskap, naturen, programmeringen, historie og fellesskapet. Alt i og rundt festivalen kan spores tilbake til disse søylene.
— I publikumsbyggingen skaper vi produkter som add-ons, pakker du kan kjøpe som små eksklusive produkter og opplevelser. I 2022 hadde vi Saga Oseberg-skipet som la til på Borre. Da solgte vi fire turer á 30 personer som fikk være med å ro et vikingskip ut i den norske fjorden og tilbake.
Sjekk ut videoen og bli inspirert av Runas rå perspektiver rundt brandbygging og det å skape en festival.
Knekk koden
I videoserien KNEKK KODEN vil Musikkontoret.no rette fokus på hvordan artister og andre aktører i musikkbransjen kan jobbe med utvikling av merkevare og identitet.