Smart bruk av data:
— Forstå publikum bedre for å ta bedre beslutninger
Av Leif Haaland
|Michelle Yuen har i flere år jobbet for Chartmetric, et analyseverktøy for data i den digitale musikkverden.
Michelle mener det er mange måter å bruke data på, og at alt kommer an på hvem du er og hva du ønsker å oppnå.
— Data er bare kunnskap. Du får mer informasjon som gjør deg i stand til å ta bedre beslutninger. Intuisjon og magefølelse er også en type kunnskap, og det beste er å kombinere de to, som gir en riktig kontekst for de valgene du tar.
Hør hva Michelle tenker om smart bruk av data og plukk opp ideer til hvordan du kan bruke data bedre rundt din musikk.

Michelle Yuen har nå sluttet i jobben hos Chartmetric, men gir oss sine perspektiver på hvordan man kan bruke tilgjengelig data på en smart måte.
Video: Sjur Pollen
Knekk koden
I videoserien KNEKK KODEN vil Musikkontoret.no rette fokus på hvordan artister og andre aktører i musikkbransjen kan jobbe med utvikling av merkevare og identitet.
Relatert innhold

Sikre artist- eller bandnavnet ditt før noen andre gjør det
Navnet ditt er mer enn bare en kul idé. Det er en viktig del av merkevaren din. Men er det egentlig ditt?

Fire kvinner, ett selskap og mange hatter – slik bygger Bigboy sin egen vei i musikkbransjen
