Nora Mamdu:
— Det er aldri dumt å være smart. Hvis man ønsker å nå mange og tjene masse penger, er det helt greit!
Av Leif Haaland
|Hvordan jobber en A&R? For Nora Mamdu starter det med å finne artistens kjerne, artistens DNA, og å fasilitere for at dette kan bli så tydelig som mulig.
— Det starter alltid med musikken. Det varierer veldig hvordan ulike artister jobber med musikk. Noen er låtskrivere selv og har allerede flere samarbeidspartnere de skriver sammen med, mens andre har kanskje en fantastisk formidlingsevne eller en stemme, men trenger at jeg fasiliterer med riktige låtskrivere, produsenter og studio.
Hør hvordan Nora Mamdu jobber for å utvikle artister, skape en verden rundt musikken og finne riktig team til å få musikken ut i verden.
Knekk koden
I videoserien KNEKK KODEN vil Musikkontoret.no rette fokus på hvordan artister og andre aktører i musikkbransjen kan jobbe med utvikling av merkevare og identitet.
Relatert innhold
— Det er fordeler og ulemper med de fleste samarbeid, så da må man finne et hvor egne styrker maksimeres og egne svakheter minimeres
Hvordan markere seg som plateselskap på SXSW
Å delta på SXSW kan være en utrolig verdifull investering for et plateselskap, men det krever målrettet innsats og grundige forberedelser.
Hvordan ta i bruk AI i markedsføring av musikk?
Tips til verktøy som kan hjelpe deg i gang!