#Musikkforum // Bodø
Sted | Beddingen, Bodø |
Dato og tid |
|
Påmelding | Påmelding ↗ |
#Musikkforum er en fagdag for musikere, artister og andre som jobber med musikk, med foredrag, mat og mingling. TikTok for artister med Kris Andre, strategi og merkevarebygging på digitale plattformer med Stina Helland fra Warner Music og en panelsamtale om visuelt innhold står på agendaen denne dagen!
Lørdag 19. november samles vi på Beddingen Kulturhus for å diskutere, bli inspirert, lære oss noe nytt og treffe gamle og nye kjente. Vi har invitert noen flinke folk fra musikkbransjen til å dele av sin erfaring rundt aktuelle temaer:
kl 11:45:
Kaffen er klar, velkommen!
12:00-12:45:
Mer enn en post - strategi og merkevarebygging på digitale plattformer
Hvordan legger man en digital strategi i en verden i konstant endring? Der nye kanaler, trender og kulturer dukker opp fortere enn man rekker å google hva det egentlig er?
I dette innlegget vil Stina Helland fra Warner Music Norway, snakke om hvordan hun, basert på data og innsikt, jobber med å utvikle strategier for sosiale medier og digitale kampanjer som både er produktiv og målrettet, men samtidig ivaretar det viktigste: artistens visjon, identitet, engasjement.
Stina Helland jobber som Marketing Manager i Warner Music Norway og har ansvaret for utvikling og gjennomføring av strategier for sosiale medier, digitalt innhold og kampanjer, både for selskapets lokale og internasjonale roster. Ved siden av å fullføre mastergrad i Mass Communication og Music Industry Administration i Los Angeles, jobbet hun også i Direct Management med artister som Katy Perry og med konsertavvikling på Hollywood Bowl.
kl 12:45-13:30: LUNSJ
kl 13:30-14:15
“TikTok for artist” ved Kris Andre Drageset
Kris Andre er en ung og ambisiøs artist fra Bergen. Han har nesten 100k følgere på TikTok, som han bruker aktivt for promotering av låtene sine, og har blitt et kjent ansikt på den hyperaktuelle appen. TikTok skaper nye vinklinger og muligheter for å promotere musikken, og dersom du bruker appen aktivt og strategisk er det enorme eksponeringsmuligheter som kan føre til høyere streamingtall på feks Spotify.
Kris Andre vil i denne bolken fortelle om sine erfaringer, tips og triks for å kunne bruke TikTok til promotering av deg selv og prosjektet ditt.
Med over 5 millioner streams, 400 gjennomførte konserter og to albumutgivelser bak seg fra tidligere prosjekter er Kris Andre nå i gang med sitt lenge etterlengtede solo-prosjekt. Prosjektet er et resultat av hardt og målrettet arbeid blandet med stor glød for å skrive fengende låter og inspirerende historier. Ekstremt god formidlingsevne, sterk scene tilværelse og stort pågangsmot er noen få stikkord som beskriver den unge artisten og låtskriveren. Dette, og hans mange tidligere bragder er med på å illustrere at Kris Andre nå har kommet for å bli.
14:30-15:15:
Panelsamtale: «Hvordan lage bra visuelt innhold på et tight budsjett»
Panel:
Thor Brenne, filmskaper
Stina Helland, Warner Music
Kris Andre Drageset, artist
Ordstyrer: Fredrik Forssman
Visuelt innhold blir stadig viktigere for å bygge opp egen merkevare. Vi tar praten om hvordan man kan få til dette, også for artister og andre som sitter på små budsjetter men store idéer.
I dette panelet har vi også fått med Thor Brenne, en prisvinnende regissør basert i Bodø. I tillegg til å jobbe mye med kortfilm/ dokumentarer har Thor også alltid vært interessert i å kombinere musikk med visuelle elementer og har laget musikkvideoer til artister som Ruben, Ina Wroldsen, Lars Vaular and Hkeem.
#Musikkforum er gratis inkl servering og åpen for alle, vi trenger bare en påmelding fra deg for å vite hvor mange som kommer.
NB! Tidligere annonsert "Session om søknadsskriving" med NOPA ved Chi Ton utsettes til 2023.